Sestrice Slncia


Slovenská značka, ktorú v roku 2015 založili dve mamičky, sestry – Slávka a Barborka. Celá výroba šatiek je orientovaná výhradne na Slovensku, jedine tkanie u susedov v Českej republike.

Momentálne Sestrice ponúkajú štyri vzory – Kohúty, Slniečka, Folk a Klásky. Vznikali v poradí, v akom ich uvádzam. Začínali so 100% česanou bavlnou a postupne experimentovali s rôznymi prímesami (ľan, merino, hodváb), farbami či typmi väzieb. Pri Folku dokonca použili okrem česanej aj mercerovanú bavlnu. Neustále prinášajú novinky a prijímajú nové a nové výzvy.

Mali sme jedinečnú možnosť stáť pri ich štarte a medzi prvými testovať Kohútiky z česanej bavlny. Ďalšie vzory a prímesi neustále putujú po Slovensku aj Čechách a testujú ich rôzne maminy – po správnosti viac ľudí, viac chutí :)

Prečo som sa teda rozhodla napísať recenziu na „staršie“ Slncia?

Vzor ma nesmierne zaujal už od začiatku, no keďže je mojou srdcovou farbou červená, stále som čakala, či nevyjdú aj s ňou :) Keď však padlo definitívne rozhodnutie, chcela som ich aspoň vyskúšať. A vyskúšanie sa zmenilo v zamilovanie nielen vzoru a Slncia museli byť súčasťou mojej „zbierky“ :)

Slncia boli vyhotovené v troch prevedeniach
1. Nízkogramážové
100% česaná bavlna: 230g/m2,
farby: modrá (forget me not), oranžová (Indian Summer), fialová (Lavender), biela (innocent white), limetková (Lemon Grass)
cena: 94 eur (veľkosť 3), 98 eur (V4), 103 eur (V5), 107 eur (V6), 112 eur (V7)
 

2. Vysokogramážové
100% česaná bavlna: cca 355g/m2,
farby: bordová (šarlátový úsvit), modrá (Modrý súmrak)
cena: 146 eur (V6)
3. Merino hodváb
68% česaná bavlna, 22% merino, 10% hodáb: cca 355g/m2,
farby: bordová (šarlátový úsvit), modrá (Modrý súmrak)
cena: 130 eur (V3), 142 eur (V4), 154 eur (V5), 159 eur (V6), 162 eur (V7)

V súčasnosti sú vo výrobe aj ďalšie farby a prímesi. Ja som vyskúšala uvedené tri, z ktorých ma primárne najviac prekvapili tie nízkogramážové, ktorým sa budem venovať najviac. Okrajovo aj merino hodváb a vysokogramážovým, ktoré sú naozaj čisto limitovaná edícia (z každej farby boli vyrobené len tri kusy, z čoho dva sa dali získať prostredníctvom draw-u).

Nízka gramáž?

Slávka s Barborkou mi požičali na vyskúšanie Indian Summer veľkosť 5, aby som si nekúpila „mačku vo vreci,“ keďže moje srdce pišťalo vyslovene po vzore a mnoho recenzií na Slniečka ich zaraďovali väčšinou do kategórie pre novorodencov a menšie detičky.

Náš vtedy 8kg 4mesačný Viliam, ktorého by som už teda novorodencom nenazvala :) v nich nebol ani cítiť. Celkovo šatku nebolo na tele cítiť. Chvíľami som zabúdala, že mám okolo seba vôbec niečo omotané.

Čakala som na našu „krízovú hodinku“, ktorá prichádzala na ramená po hodine nosenia. Dovtedajšie šatky padali za obeť. A moje ramená a zúfalstvo tiež. Nikdy som ich nepokladala za citlivo kostnaté, no asi sa už približujem k tejto kategórii. V krízovom prechode hodiny som cítila, ako mi pásy akoby dosadli na ramená a obopli ich. Žiadna bolesť, ani kŕč sa nedostavil. Naopak, prišla úľava.

Zabezpečila to povestná sestricovská pružnosť

Práve pružnosť mi, paradoxne, pri kohútikoch a vtedajšom nosení skôr prekážala. Teraz ju neskutočne vítam a celkovo upúšťam od pevno pevných šatiek.

Úväz kríž s kapsou bez roztiahnutých pásov (čiže jednovrstvový) sa mi po čase posunul, ale len minimálne. Viliam mi v ňom neprepadával a šatka nás oboch krásne vďaka tejto pružnosti obopla a mne poskytla naozaj nesmierny komfort.

Pocitovo tenšia ako uvedená gramáž

Indian Summer už boli pár krát použité. Moje Forget me not som chytila ale čerstvo vybrané z krásnej plátenej taštičky. Boli takmer rovnako mäkkučké ako Indian. Netrebalo teda zanášať. Pocitovo by som im tipla gramáž okolo 200-ky. Neskutočne tenučké a príjemné. Ideálne pre novorodenca a aj do slnečného počasia, v ktorom som ich testovala a siaham po nich aj teraz s prichádzajúcimi letnými dňami.

Tenké a nosné

Najviac ma na Slniečkach stále fascinuje ich nosnosť. Keď som začala postovať na facebooku info o testovaní a mojich prvotných dojmoch, začali mi písať prekvapené maminy „naozaj si z nich taká nadšená? Mne sú už málo nosné“. Bola som z nich nadšená na začiatku a som aj po ďalších takmer dvoch mesiacoch stále. Viliam má už cez 8kg a stále ho necítim. Forget me not mám vo veľkosti 3, čiže KSK robím výhradne jednovrstvový s uzlom pod zadkom.

Skúsila som pár krát naviazať aj našu väčšiu 3-ročnú 15kg slečnu – pri prechodoch z auta, do auta a na dojčenie. Cca 15min. intervaly, max do pol hodiny. Rovnako KSK s uzlom pod zadkom, čiže jedna vrstva. Vydržal a neťahal. Na dlhšiu prechádzku by som volila samozrejme nosnejšiu šatku, no na tieto kratšie nevyhnutné chvíľky postačí aj táto.

Osobne som toho názoru, že 230g/m2 nie je až taká nízka gramáž a bez problémov aj ju dokážete využiť na celé nosiace obdobie s viac vrstvovými úväzmi. Áno, trh ponúka už neskutočne široký výber, no keby ste na tom boli podobne ako ja, že vám srdce vyslovene piští za vzorom, vrelo odporúčam.

Vysokogramážové a hodvábno vlnené krásky

To už je samozrejme iná kategória :) Obe na dotyk a pohmat relatívne tenké, no váha vám stiahne ruku k zemi :) Opäť veľmi príjemné a mäkkučké. Trochu mi kĺzali obe, aj viac povolil úväz. Treba byť pri nich preto trochu precíznejší vo viazaní a doťahovaní. Hlavne v doťahovaní. Ideál pre väčšie a ťažšie detičky. Drobci sa v nich ale tiež nestratia.

Suma sumárum

Nízkogramážové slncia sú pre mňa zatiaľ najzáhadnejšou a najčarovnejšou šatkou, čo sa pomeru udávanej grámáže k nosnosti, tenkosti a jemnosti týka. Doposiaľ som všetkým začiatočníkom a novorodeniatkam odporúčala výhradne Ellevill Paisley s bambusom. Odkedy poznám Slniečka, odporúčam tie. Vzhľadom k nosnosti totiž vydržia podstatne dlhšie ako spomínaná Ellevillka. Bambus v lete síce zabezpečí lepšiu priedušnosť, no Slniečka ponúkajú naozaj neopísateľný komfort. Potiť sa budete tak či tak ;) A krátke presuny v nich zvládnete aj s vašimi už bežcami a objavovateľmi sveta.

 

 

 

Web: www.sestrice.com
Fb: www.facebook.com/sestricewraps

 

 

 

 


Jana Hokši Felcanová