ŠANAMI novinky 2014 a 2016


Skratka Českej značky "šátek na nošení miminek" je výtvorom tradičnej rodinnej firmy, ktorá začala tkať od roku 2004 najprv klasické pruhované šatky. V 2008 prešli na lomenú väzbu. Pri 10. roku založenia zaviedli novinky v žakárovej technike a v roku 2016 nový druh lomenej väzby. Cieľom tejto rodinnej firmy je prinášať kvalitné šatky, ktoré sa vyrovnajú popredným európskym značkám a zároveň budú cenovo dostupné mamičkám v domovine.

Stručný prehľad noviniek:

Lomená väzba s 3D efektom
-    Jeans, Nezábudka, Orchidea, Aquamarín, Pastelka (pruhy), Jaro (pruhy)
-    Zloženie: 100% česaná bavlna, šírka: 67 cm, gramáž:220 g/m²
-    5 (4,5 m) – 57 eur, 6 (5 m) – 63 eur, 7 (5,5 m) – 68 eur
Žakár
-    Maják (tmavomodro smotanová, tyrkysovo smotanová)), Gaštany (zelené, hnedé), Levanduľa (staroružová, tmavofialová), Obilie
-    Zloženie: 100% česaná bavlna, šírka: 67 cm, gramáž:220 g/m²
-    5 (4,5 m) – 74 eur, 6 (5 m) – 81 eur, 7 (5,5 m)-88 eur

Prímes bambusu
-    Oriešok
-    Zloženie: 39 % bambus, 61 % bavlna, šírka: 67 cm, gramáž: 200 g/m²
-    5 (4,5 m) – 54 eur, 6 (5 m) – 57 eur, 7 (5,5 m) – 61 eur

Udávané dĺžky sa po prvom vypraní zrazia o cca 3 - 7%.

My sme mali na testovanie Nezábudku, Maják a Oriešok

ŠaNaMi bola kedysi hlavne kvôli svojej nízkej cene viac menej zatracovaná ako nekvalitná šatka. Veď všetko, čo stojí málo, je nekvalitné! Na druhej strane, práve začínajúce mamičky viazačky/nosičky často bojujú s hrôzostrašnou predstavou dať za šatku čo i len 100 eur. Bude sa moje dieťa chcieť vôbec nosiť? Čo potom s tým nekonečne dlhým pásom látky? 100 a viac eur? Čo ste sa zbláznili? Popr. chcete dať darček nejakej blízkej osobe, no rovnako sa vám zdá nekresťanské vyhodiť zaň toľko peňazí?

Aj z týchto dôvodov prichádzajú na trh značky ponúkajúce nižšie ceny. Otázkou je, či za to stojí kvalita. Poďme sa teda pozrieť na novú radu ŠaNaMi, ktorá je o niečo drahšia než tá predošlá z uplynulých rokov. Majme pritom na zreteli, že neporovnávame Masserati so Škodovkou, ale napr. Škodovku a Kiu. Čiže ak sa chceme pohybovať aj v nejakej hladine porovnávania, do úvahy prichádza napr. poľská značka Little Frog alebo Európska značka Yaro.

Dodnes mám doma pruhovaného Červánka, s ktorým som bola spokojná už kedysi

Bola to jedna z mojich prvých pevných šatiek a splnila maximálne svoj účel. Využívala som ju aj pri vyše 11kg Lucke, dokým som nezačala detailnejšie spoznávať a dostávať do rúk rôzne krásky a značky. Môj názor na ŠaNaMi bol preto už od začiatku veľmi pozitívny a vítala som nízku cenu, ktorá sa vyrovnala aj kvalite.

V prvom rade preto veľmi kvitujem pustenie sa manželského páru do nových väzieb a vzorov/žakárov.

Bola som zvedavá, či medzi nimi budú rozdiely napriek tomu, že aj lomená väzba, aj žakár majú rovnakú gramáž. A boli veru od začiatku! :)

Obe, Nezábudka aj Maják sú veľmi príjemné na dotyk a tenučké ako papierik. Maják spočiatku dosť šmykľavý. Po opraní však jemne zdrsnel. Vyžehlenie ho opäť trochu zjemnilo, no nezošmykľavelo. Odporúčam teda určite žakárovú radu používať až po vypraní.

Bol na pohmat v ruke ako uháčkovaný obrúsok. Jemný, zvláštne povystupovaný, poddajný a príjemný ako keď si po líci prechádzate fleecom :) Od lomenej väzby som čakala vystúpenie. 3D je však badateľné len na pohľad.

Aj tým sa odlišuje od veľmi podobného vzoru, ktorý používa Storchenwiege.

Iste viacerým z vás udrelo do očí, že majú podobný vzor. Podobný je, no nie rovnaký. Je to cítiť ako na dotyk, tak aj pri nosení – rozdielne priadze aj ukončenia.

Pri týchto prvých dojmoch by som šatku odporučila jednoznačne pre novorodencov, malé detičky a pre začiatočníkov. Zodpovedá tomu aj gramáž a rovnako ďalšie skúsenosti.


Viazala som s našim pol ročným Viliamom, ktorý má aktuálne niečo cez 8kg. Štandardne kríž s kapsou a batoh.

Viazalo a doťahovalo sa mi s oboma perfektne. Uzol maličký, čiže vhodný pre akýkoľvek úväz aj na ramene či nejaké dvojité uzle. Nebude zavadzať či tlačiť ani na jeseň a v zime pod bundou, kedy maminky presne z týchto dôvodov volia radšej na ukončenie krúžky.

Rozdiel prichádza v nosnosti, aj keď sa udáva rovnaká gramáž

Pri Nezábudke som pri Kríži s kapsou už cca po 10tich minútach musela opätovne úväz doťahovať a napokon aj rozprestrieť pruhy pod zadočkom, ktorý ponad kríž prepadával a ťahal na ramenách. Po tejto úprave však prišiel komfort aj na 2hodiny.

Maják vydržal jednovrstvový úväz bez problémov aj dlhší časový interval. Potrebu rozprestrieť pruhy či dotiahnuť som mala až po týždni naväzovania či Viliamovho prílišného vykrúcania, ktoré šatku povolilo. Dalo by sa to odstrániť aj častejším praním, ktoré na určitú dobu spevní jednotlivé vlákna.

Obe sú výborne priedušné a maximálne vhodné na leto

Maják sa mi zdal dokonca priedušnejší než Nezábudka. Dokonca, aj keď som si rozprestrela pruhy, nespotili sme sa príliš. Naozaj, veľmi kvitujem priedušnosť.

Okrem samotného majáku v Majáku :) však zaujme krásna sýta modrá farba. Plná, svieža. Pripomína more a zavedie vás spolu s vtáčikmi ďaleko za hranice! ;)

Keby som mala ešte porovnať bambusový Oriešok s týmito dvoma spomínanými

Bambus tu za mňa spĺňa možno trošku viac pridanú hodnotu v priedušnosti a vyššej savosti potu. Inak sa mu tenkosťou a priedušnosťou bez problémov vyrovnajú bavlnení bratia ;)

SUMA SUMÁRUM

ŠaNaMi sú tenučké a priedušné šatky, vhodné pre novorodencov, menšie a ľahšie detičky, cca do 10 max 11kg (žakary). Sú príjemným štartom do nosenia a pri učení sa, ako viazať. Rovnako sú aj z hľadiska ceny kvalitným a dizajnovo pekným darčekom pre priateľku či priateľa, ktorí sa rozhodli vydať nosičskou cestou ;)

 

 

Web: www.sanami.cz
Fb: https://www.facebook.com/sanamisatky
Výhradný distribútor na SK: www.lenkasmonkeys.com
FB distribútora: https://www.facebook.com/lenkasmonkeys

 

 

 


Jana Felcanová