Fidella Outer Space


Fidella. Nemecká značka s výrobou v Turecku, ktorá prichádza s niekoľkými zaujímavými detailmi a vylepšeniami.

V celkovej šírke nájdete 10cm navyše, čo veľmi ocenia rodičia batoliat a väčších detičiek. Vrchný a spodný lem sú prešité v rôznych farbách, čiže ľahko a rýchlo rozpoznateľné pri doťahovaní. Veľká pomoc najmä pre začiatočníkov, ale určite aj skúsených viazačov. Do tretice, je tkaná akoby obojstranne s tým, že jednu stranu máte tmavšiu, druhú bledšiu. Môžete ju teda nosiť podľa nálady alebo používať úväzy, kde sa látka preťahuje opačnou stranou cez rameno. No a napokon ešte pre všetky pevné šatky tejto značky platí, že sa tkajú len zo 100% bio bavlny, bez prímesí a v jednej gramáži 209g/m2.

Cenová hladina ide cca od 90eur do 120eur, v závislosti od dĺžky.

 

Paradoxne by ste si mohli povedať, prečo šatku rozšírili na 80cm ako benefit pre väčšie detičky, keď nasadili nízku gramáž?!!

Keď som Outer Space chytila prvý krát do ruky, bol to naozaj nezvyk. Nemala som pocit, že mám v ruke tkanú šatku, ale skôr krásny dlhý tenký  a na omak veľmi príjemný kus látky. Nevyťahovala som ju priamo z krabice, dostala som ju požičanú a jemne zanosenú. Čiže prvý dojem mohol byť skreslený aj o tento fakt.

Nečakala som od nej veľa. V Poslednej dobe mi totiž prešlo rukami zopár stredne hrubých šatiek a pri mojej 13kg slečne som ich jednoducho posielala ďalej rad za radom. Pri Fidelle som na začiatku nepoznala jej gramáž, no podľa omaku som usúdila, že vysoká nebude.

S veľkosťou 4 som naviazala na chrbát Dvojitý Hammok s krúžkom a aj dopredu klasiku Kríž s kapsou dnu bez rozprestretých pruhov. Áno, so štvorkou! Nie som extra tintítko, konfekčná veľkosť 36-38 a bez problémov. Navyše sa dal veľmi jednoducho urobiť na chrbte aj uzol. S inými štvorkami sa mi takéto kúzlo zatiaľ nepodarilo. Maximálne s krúžkami. Prvé plus.

Viazalo sa perfektne, ako keď natierate maslo na chlieb – obyčajné a nie priamo z chladničky ;) Ani sa nezadrhávala, ani veľmi nekĺzala, jednoducho akurát. Veľmi rýchle naviazanie. Druhé plus.

Nemala som najmenšiu potrebu rozprestrieť pruhy. Ani po dlhšom čase. Tretie plus.

Látka, aj keď 100% bavlna ako mnohé iné, bola neskutočne príjemná na dotyk. Mala som tendenciu ju stále obchytkávať :) Štvrté plus.

Za čo u mňa zatiaľ najviac boduje, je pomer gramáže a nosnosti. Je síce pravda, že sme v nej nedali dlhú, napr. 3-hodinovú prechádzku. Hodinka to však bola. A v porovnaní s inými, vyššími gramážami v tejto strednej kategórií za obdobný časový interval, vyhráva na plnej čiare. Podčiarknuté piate plus.

Mäkká, jemná, tenká, pevná, príjemná na dotyk, no dostatočne nosná a šírkou uspôsobená pre väčšie dieťatko.

Všetky predošlé atribúty ju predurčujú aj pre nosenie novorodeniatok. Každý nosič si však musí zvážiť tých 10cm naviac pri šírke. Pri novorodeniatku to môže byť skôr prekážkou (ktorá sa dá samozrejme prekonať ;)). Svojou poddajnosťou je určite vhodná aj pre začínajúcich nosičov, ktorí si trúfnu na pevnú a nie elastickú šatku.

Vetou na záver:

Perfektná voľba za prijateľnú cenu v zaujímavých estetických prevedeniach.

Web:
https://fidella.de/?lang=en
https://tragetuch.org/Fidella-Tragetuecher-Tragehilfen

Fb:
https://www.facebook.com/fidellawraps

 

 



Jana Felcanová