Bavlnená mikina Purpless


Mikina navrhnutá pre dojčiace matky s využitím aj v tehotenstve a pri nosení detičiek. Dizajn pochádza od britskej firmy  Purpless zaoberajúcej sa výrobou a predajom oblečenia pre tehotné a dojčiace ženy. Výroba prebieha v EÚ a v Turecku. Na Slovensku ich dostanete kúpiť napr. v e-shope Materinka.

K dispozícií je viacero farieb od rôznych odtieňov „dievčenských“ až po „chlapčenské“ v cene 29 Eur. My sme mali možnosť vyskúšať mentolovú verziu vo veľkosti L.

Hneď sa teda dostávame aj k výberu veľkosti.

Štandardne nosím veľkosti S-M, 36-38. Pri pohľade na mikinu som spočiatku mala pocit, že mi bude veľká a zniesla by som menšiu. Napokon však veľkosť sadla. V ideálnom prípade by síce prijala ešte zopár „svalov“ naviac, no menšiu veľkosť by som nevolila, lebo by mi bola v istých partiách zas úzka. Takto som mala dostatočnú voľnosť, istú priliehavosť a zároveň maximálnu pohodlnosť.

Predajca vo svojom popise odporúča vyberať si tento typ mikiny o číslo väčší ako klasicky nosíte. S uvedeným tvrdením môžem len súhlasiť, čo vyplýva aj z predošlého popisu.

Pekný ženský strih navyše zvýrazní tie najdôležitejšie a najvábnejšie krivky!

Dostatočný komfort poskytuje aj kapucňa. Zbožňujem veľké a široké kapucne. Nikde ma netlačia a neničia účes.

Dojčenie

umožňujú dva nenápadné zipsy po bokoch pŕs. Neznalé oko alebo rýchly pohľad by ich označil ako dizajnové švy. Bez akýchkoľvek komplikácií cez ne dostanete aj väčšie prsníky (otestované mojimi D-Ečkami).

Ešte nenápadnejšie zipsy, ktoré som si takmer dokonca ani ja nevšimla sú našité po bokoch pásu a umožňujú rozšírenie pre tehotné maminy. Prípadne, ak si nie ste istá veľkosťou a kúpili by ste si náhodou menšiu, pokojne si ju môžete takto rozšíriť do „ďalšieho“ čísla.

Ako využiť dojčiacu mikinu pri nosení, keďže sa nejedná výhradne o nosiacu mikinu so vsadkou?

Mnoho nosiacich matiek dojčí a ich prioritou  pri nosení je bezproblémový prístup k prsníkom, teda aby mohli deti dojčiť na požiadanie.

Ja preferujem pri dieťati čo najmenej vrstiev oblečenia. Novorodenca teda až do chodiaceho, príp. lezúňskeho obdobia zahreje telo matky a minimálna vrstva oblečenia. Pri deťoch, ktoré sa už viac pýtajú von z nosiacej pomôcky je zas výhodnejšie priobliecť seba aj jeho. V tomto štádiu som aj u nás videla veľký prínos práve v mikine určenej na dojčenie.

Je to samozrejme len moja preferencia. Viem si však predstaviť jej využitie aj podstatne skôr. Vždy závisí od zvyklostí jednotlivých maminiek a ich detičiek.

Obliekanie cez hlavu oproti zipsovacím mikinám dáva navyše dieťatku komfort pri spánku. Nič ho netlačí.

Čo sa týka hrejivosti

Materiál je 100% bavlna. Nie je ani tenká, ani príliš hrubá. Jesenné či jarné počasie zvládne bez zaváhania a akejkoľvek ďalšej vrstvy.

Suma Sumárum

Nádherná, štýlová, ženská mikina za výbornú cenu využiteľná ako pre tehotnú, dojčiacu, tak aj nosiacu matku. Vzhľadom na to, že za podobnú cenu dostanete kúpiť aj „obyčajnú“ mikinu, jej viacúčelové využitie hodnotu ešte viac zvyšuje.

Web: www.materinka.sk
FB: https://www.facebook.com/materinka.sk

 


 

Jana Felcanová