Plače, nepáči sa mu

Syn má 3mesiace. Aj keď som o pozitívach nosenia bola presvedčená ešte pred tým, než sa narodil, nebola som si príliš istá s nosením novorodenca, tak som radšej počkala, kým malý nebude držať hlavičku. Kúpili sme Manducu, no pri vkladaní do nej stále plače a tak kŕčovito sa vzpiera, že ho do nej pomaly ani neviem uložiť. Neviem, asi sa mu to jednoducho nepáči.. dá sa s tým niečo robiť alebo som začala príliš neskoro? Rada by som nosila.

Ďakujem Klára

 

Tak ako pre väčšinu vecí v živote, NIKDY NIE JE NESKORO! :) Je perfektné, že chcete nosiť a radšej sa obrátite pre radu, akoby ste to vzdali a nenosili. Deti plaču z rôznych dôvodov. To, že plačú alebo sa vzpierajú pri ukladaní do nosiča alebo šatky, nemusí hneď znamenať, že je problémom nosič alebo šatka. Môže ich čokoľvek bolieť alebo sú práve v nepohode, my im zmeníme polohu, v ktorej doteraz boli a vyhovovala im a začnú prejavovať nespokojnosť. Vtedy je najlepšie dieťatko do nosiča uložiť najlepšie, ako sa len dá a ísť sa prejsť hneď na vzduch - jednoducho zmeniť prostredie. Čerstvý vzduch, pohyb, kolísanie, poskakovanie, monotónnosť či dojčenie v nosiči veľmi pomáhajú. Akonáhle sa dieťatko ukludní a uvoľní, môžete ho presunúť do "správnej" polohy v nosiči.

Nemusíte sa báť, že by ste dieťatku nejakým spôsobom ubližovali. Deti sú od prírody zvyknuté byť nosené. Nosili sa už v brušku. Je to vec, ktorá pre ne patrí medzi tie najznámejšie. Dieťatko možno nevie, že ide práve do tej polohy, ktorú už pozná. Možno ho vyrušil len pohyb presunu. Akonáhle zistí, že to je to pravé, zapamätá si to aj do budúcna. A bude to čím ďalej, tým lepšie.

Je to podobné ako s dojčením. Aj to je pre deti to najprirodzenejšie a najznámejšie, no zvyknú s tým mávať problém. Pri dostatočnej pmoci sa "problém" dokáže časom odstrániť.

Niektorým deťom naopak vyhovuje viac šatka, iným nosič a ďalším je to úplne jedno. Zavisí od toho, aké "náročné" bábätko máte :) Určite si verte, že robíte to najlepšie, lebo robíte to najlepšie.

Dávajte maličkého do nosiča postupne - na začiatku kratšie časové intervaly, ktoré začnete predlžovať.
Skúste mi pri tom spievať, pohojdávať ho, jednoducho vytvoriť mu čo najpohodovejšiu atmosféru.

Ak by sa situácia nemenila, kontaktujte ma, dohodneme si osobné stretnutie a pozrieme sa na to spoločne.