Little Frog s ľanom


Pozadie tejto poľskej značky som už spomínala v prvej recenzii, kde boli rozoberané žakárové vzory Echo.

V stručnosti teda len najpodstatnejšie info.

Základnú radu tvoria atraktívne pruhované 100% bavlnené vzory v nižšej (190-210g/m2) a strednej gramáži (220-240g/m2) a orientačnej cene 38 eur - 52eur (od najkratšej po najdlhšiu). Bavlna bola pred pár mesiacmi doplnená o štyri žakárové vzory Echo s gramážou 250-260g/m2 a orientačnou cenou 70-80 eur (4,6m - 5,2m). Manželia „little frog-ovci“ bavlnu dopĺňajú aj o prímes merino vlny a ľanu.

Keďže je recenzia venovaná práve jemu, zadefinujme si jeho hlavné parametre. Gramáž šatky 240g/m2, podiel 60% bavlna, 40% ľan  a orientačná cena 52eur - 75eur (od najkratšej po najdlhšiu).
 

 

Pri ľanovej OPAL,

ktorá u nás chvíľu pobývala na návšteve, je však zaujímavé pozadie a celkový vývojový proces jej samotnej.

Hľadala som totiž šatku pre kamarátku, ktorá chcela „výhodný“ ring sling pre 19mesačného chlapčeka, cca 12kg. Potrebovala som teda niečo nosné a lacné. Nie však na úkor kvality. Keďže však pred tým neviazala, nemohla som si dovoliť zobrať vysokú gramáž, s ktorou by sa viac natrápila ako potešila. Všetky tieto podmienky dokonale spĺňa Little Frog.

Šokovala ma už od začiatku.

Pri pohľade som bola doslova očarená farbami. Úprimne, na webe sa mi príliš tie chlapčenské nepáčili. Boli pre mňa celkom temné. Z krabice žiarili. Najviac ma dostala tyrkysová a zelená :)

Čakala som, že pre 40% podielu ľanu bude tuhá, nepoddajná a bude ju treba veľmi dlho zanášať. Veľký omyl! Veľmi jemnučká, tenká ako papier, ohybná, pružná. Neskutočne ľahko sa mi s ňou viazalo len po prvom chytení do ruky. Nekĺzala dokonale, ale poddávala sa. Uzol tiež vrámci normy. Jej váhu som absolútne necítila. Skutočne, nikdy by som nepovedala, že má 240g/m2. Pod 200! Veľmi husté tkanie a tenké nite.

Šírka, takmer 80 cm (75 - 76cm), ma tiež milo prekvapila, keďže širšie šatky teraz preferujem.

Vonku.

Pred prvou testovacou hodinou vonku na bunde som ju ešte stále neprala. Úväz držal perfektne. S kĺzavou bundou ale na rozdiel od svojej žakárovej „kolegyne“ boj prehrala. Šmýkala sa z ramien. A dosť. Ale to je normálne. A hlavne, pri takých jemných šatkách.

Čo sa týka žehlenia, bola to prechádzka ružovou záhradou.

Celý čas som s ňou viazala len Batohy, aby som dostatočne otestovala nosnosť. V tomto smere obstála bez chyby aj naďalej.

A ako sa nosí v ľanovom Ring Slingu?

Na nosenie vnútri alebo vonku v teplejšom počasí úžasne. Tým, že je šatka taká tenká, perfektne sa prispôsobí nosičovi aj dieťatku. Krásne oboch obopne. Pričom prízvukujem ešte raz, nemáte pocit ani gramu naviac na vašom tele. Taká je ľahká a priedušná!

Ak ho ale beriete na navrstvené oblečenie do chladného počasia, môžete pocítiť mierny diskomfort. Pri takých hrubých a zateplených vrstvách získate totiž pocit, že máte na sebe „pohodenú len nejakú handričku“.

Ťažšie sa podsadzuje (čo je spôsobené aj spodnou vrstvou oblečenie u dieťatka, no pri hrubších a pevnejších šatkách či Ring Slingoch je s tým podstatne menší problém), čiastočne sa uvoľňuje a podsadenie treba častejšie upravovať.

Suma sumárum:

Výborná nosná alternatíva za bezkonkurenčnú cenu  pre tých, ktorým sa nechce zanášať alebo si kupujú nosnejšiu šatku už pre menšie dieťatko a nemajú tým pádom až takú veľkú možnosť zanášania. Vhodná vďaka svojej jemnosti, priedušnosti a tenkosti najmä na leto alebo do nie príliš chladného počasia. Chvíľkové presuny alebo ponosenia však samozrejme zvládne aj v zime ;)

Webhttps://littlefrog.pl/
Fb: https://www.facebook.com/littlefrogPL

E-shopy na SK, ktoré robia hromadné objednávky na LF:  www.stastnamama.sk, www.ekodieta.sk

 

 


Jana Felcanová