Kokadi Flip - Isabella im Wunderland


Nemecká značka, ktorá skrášľuje nosičský trh od roku 2010. Produkuje dizajnovo nádherné a kvalitné šatky zo 100% bio bavlny, z ktorých sú šité aj Kokadi ergonomické nosiče.

Na chuť si tu prídu nielen milovníci prackových nosičov, ale aj viazacích. V Kokadi ponuke totiž nájdete plne prackový nosič „Flip“ či „Onbu“ (nosič bez bedrového pásu), prackový bedrový pás a viazacie ramenné popruhy „Tai Tai“, plne viazací „Wrap Tai“ a dokonca aj nosiče do vody „Aqua“.

My sme mali možnosť otestovať nádherný plneprackový Flip Isabella im Wunderland vo veľkosti Toddler. Bola som spočiatku prekvapená, keďže sa Kokadi nosiče považujú za rastové a zároveň ponúkajú až 3 veľkosti s nasledovnými parametrami (šírka x výška):

-    Baby 42 cm x 34 cm/ od narodenia po veľkosť oblečenia 80
-    Toddler 47 cm x 38 cm/ od veľkosti oblečenia 74 po 98
-    Toddler XL 52 cm x 42 cm/ od veľkosti oblečenia 86 po 104


K uvedeným veľkostiam nájdete aj vekové odporúčania. Riadila by som sa skôr veľkosťou oblečenia, keďže každé dieťa je rôzne veľké v danom mesiaci. Pri toddler verzii je napr. uvedené od 8 do 24 mesiacov. Pri všetkých maximálna váha 15kg. Lucka ma cez 15kg a vôbec mi to neprekážalo.

 

Ja som ho testovala so 7 mesačným Viliamom, ktorý ma 9kg a nosí veľkosť 74 a s 3ročnou Luckou, ktorá ma niečo nad 15kg a veľkosť oblečenia 98-104. Viliam v ňom bol ešte trochu stratený, no menší by som mu už nekúpila. Lucke by som zas vzala XL verziu, ktorá by jej bola akurát, pretože šírka látky pod zadočkom jej už nesiahal od kolienka po kolienko. No vzhľadom na to, že ona musí mať ruky výhradne vždy len vonku, chrbtová opierka bola akurát. Keby som ale volila jeden nosič variabilný pre obe deti cca v uvedených vekoch a veľkostiach, zvolila by som práve túto Toddler verziu. Pre Viliama by bola totiž XL príliš veľká.
 

„Rastovosť“ a nastavovanie

Keď sa na nosič pozriete prvý krát, absolútne by vám nenapadlo, že je nastaviteľný. Navyše, keď sa vyrába aj v troch veľkostiach. Preto ma jeho skryté a naozaj veľmi originálne nastavenia milo prekvapili. Nepozrela som si dopredu manuál, čiže som ich objavovala postupne aj dva dni a zabávala sa s nimi :)

Bedrový pás

Tenký ale pevný. Z jeho vnútornej strany sa nachádza suchý zips, pomocou ktorého posúvate šatkovinu po obvode, a tak ju medzi nožičkami skracujete alebo rozširujete.

Veľmi dobrý nápad, pretože pri skracovaní šatkoviny takýmto spôsobom nedeformujete bedrový pás, pričom sa dá šírka skrátiť aj pre cca 2mesačné dieťa (čo je zas ale na druhej strane zbytočné, keďže chrbtová opierka až tak variabilná nie je, ale o tom nižšie).

Negatívom je, že ho neviete skracovať, keď máte na sebe dieťatko, keďže suchý zips je z vnútornej strany. Nemáte šancu s ním manipulovať. Je teda potrebné nastaviť si ho ešte pred vložením dieťatka.

 

Medzi posuvnou šatkovinou a samotným bedrovým pásom nájdete ešte pásy s klipsami. Na čo slúžia?

 

Chrbtová opierka

Je šitá z dvoch vrstiev šatkoviny. Pevná a mohutná. Nastavovanie na nej nenájdete žiadne, jedine pri krku dieťatka gumičku s gombíkmi, ktorou môžete zmenšiť či zväčšiť vzdialenosť ramenných pásov od hlavičky dieťaťa.

Teraz prichádzajú na rad aj tajomné klipsy z bedrového pása.


Práve pomocou nich totiž dokážete akoby opticky zmenšiť chrbtovú opierku, keď ich spojíte s ramennými popruhmi namiesto klasických klipsov vychádzajúcich z cca ¼ chrbtovej opierky (ako pri všetkých nosičoch). Dosiahnete tak zároveň aj lepšie podsadenie.

Viliamovi toto „zmenšenie“ sedelo podstatne viac ako klasická poloha. Váha sa mi však viac zavesila na ramená a tie mi po krátkom čase dosť oťaželi. Po prekrížení ramenných popruhov sa však vyrovnala. Odporúčam preto túto variantu používať s prekríženými popruhmi. Do tejto skrátenej verzie by som ho odhadovo pokojne vložila už aj ako 6mesačného.


 

Ramenné popruhy


Nie sú široké ani hrubo polstrované
, avšak dostatočne mäkkučké a príjemné. Ako som už spomínala, dajú sa spájať s klipsami v ¼ chrbotej opierky ako klasické nosiče alebo s klipsami smerujúcimi z bedrového pása. Pásy sa na chrbte dajú aj prekrížiť. Nachádzajú sa na nich aj cvoky, o ktoré sa prichytáva
 

Kapucka

 

Je taktiež zo šatkoviny a napevno prišitá k chrbtovej opierke. Po bokoch má všitú gumičku, ktorá zabezpečí prispôsobenia sa položeniu  a veľkosti hlavičky.

O ramenné popruhy sa pripína originálnymi a kvalitnými cvokmi, na ktorých je vybitá hviezda – logo Kokadi.

Veľmi pôsobivé!

 

 

Celkový dojem

Keď nosič chytíte do ruky, pocítite váhu a pri pohmate či pohľade naozajstnú kvalitu. Je vypracovaný naozaj do malých detailov a pri jednotlivých komponentoch sa nemusíte báť o bezpečnosť. Na kvalite si Kokadi dalo vyslovene záležať.

Cena

V rozmedzí od 139 Eur do 159 Eur v e-shope slovenského predajcu lalashop.sk, ktorý ich predáva až o 10 Eur výhodnejšie ako výrobca. Neušetríte teda len na poštovnom ;)

Cenové rozpätie sa pohybuje v závislosti od typu šatky, ktorá je použitá. Adekvátna, dokonca podľa môjho názoru aj celkom nízka cena vzhľadom na kvalitu, akú ponúka. Nie je to ručná práca, preto si Kokadi môže „dovoliť“ cenu nastaviť nižšiu aj vzhľadom na uvedenú kvalitu.

Údržba

Odporúčané ručné pranie ako u väčšiny nosičov.

Suma sumárum

Veľmi kvalitný a dizajnovo nádherný nosič, ktorý vzhľadom na tieto atribúty dostanete kúpiť za výbornú cenu.

Je vyrobený v troch veľkostiach, pričom každá z nich je aj samostatne nastaviteľná.

Treba si zhodnotiť používanie a jedna veľkostná verzia vám môže v kombinácii napr. so šatkou vystačiť aj na celé nosiace obdobie alebo aj pri nosení dvoch detí vekovo od seba vzdialených cca 2,5 roka.

 

Web: www.kokadi.de
Fb: https://www.facebook.com/kokadi.baby

E-shop predávajúci Kokadi na SK:
www.lalashop.sk
Fb e-shopu:
https://www.facebook.com/lalashopsk

 

Jana Felcanová